dimecres, 11 de novembre del 2009

TIPUS DE MOTORS

GLOBUS AEROSTÀTIC:





Els globus actuals es componen de 3 parts: embolcall, barquilla i cremadors. L'embolcall es compon de franges verticals unides, realitzades de material sintètic impermeable, capaç de resistir les altes temperatures de l'interior. El seu volum depèn dels models i de la capacitat de càrrega que poden suportar. Embolcall i barquilla estan unides amb cables. Aquesta sol ser de vímet o jonc entrellaçat i té forma cúbica. Els cremadors se situen dirigint el doll de foc cap a l'entrada de l'embolcall (anella de la boca). Fixat en el sòl es troba el gas objecte de la cremació (que avui dia és propà, més segur que els anteriorment utilitzats: hidrogen i heli).









AVIONS:



Motors a pistó:




L'aviació com la coneixem, va començar gràcies a la propulsió d'aeronaus mitjançant motors a pistó, també cridats motors alternatius. A pesar que existien altres mètodes i formes de propulsió, els motors van permetre una propulsió de treball constant, operats principalment per gasolina. A causa de la rudimentària tecnologia de finals del Segle XIX, pot atribuir-se en part al desenvolupament dels motors el qual al començament del Segle XX el vol propulsado fora possible. Per exemple, el motor que va usar el Flyer III dels germans Wright fet amb l'ajuda del mecànic Xerris Taylor, va anar un gran èxit a causa de la seva excel·lent relació peso potència, ja que era un motor de 170 lliures que produïa uns 12 CV a 1025 RPM.





Els seus tipus són:




-Motor radial

-Motor de cilindres horitzontalment oposats











Motors a propulsió:





Els motors a prupulsió generalment es divideixen en zones de components principals que van al llarg del motor, des de l'entrada fins a la sortida de l'aire: en la zona d'admissió s'allotja en general una entrada o col·lector amb un compressor de baixa compressió i un compressor d'alta compressió, en la zona de combustió és on s'injecta el combustible i es crema en la càmera de combustió barrejat amb l'aire comprimit de l'entrada; això resulta en un alt lliurament de flux de gasos que fa accionar finalment una turbina (el "cor" del motor). Finalment en la sortida es troba la tobera d'escapi que és la qual dirigeix el flux de gasos produït per la combustió.





tipus de motors a propulsió:





-Turborreactor








-Turbofan











-Turbohélix






HELICÒPTER:


Motor:


L'arribada dels motors de turbina va revolucionar la indústria de l'aviació, i amb l'aparició a principis dels anys 1950 del turboeje per fi va ser possible proporcionar als helicòpters un motor amb una gran potència i sota pes. El motor turboeje va permetre augmentar la grandària dels helicòpters que estaven sent dissenyats. Avui dia tots els helicòpters, menys els més lleugers, són propulsados per motors de turbina. Alguns helicòpters radiocontrolados i els vehicles aeris no tripulados (UAV) més petits de tipus helicòpter, com el Rotomotion SR20, usen motors elèctrics.%[4] Els helicòpters radiocontrolados també poden tenir petits motors d'explosió que funcionen amb combustibles distints de la gasolina, com el nitrometà.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada